Blogs over communicatiestrategie

Strategie betekent: slim anticiperen op wat je wilt bereiken. Deze artikelen helpen je daarbij.

Wil je meer weten? Stuur dan even een appje, bel of mail gerust. 

 

Zoek je een ander onderwerp

We hebben veel meer geschreven over online communicatie en marketing.

7 pilaren voor excellent customer delight

Vorig jaar herfst stapte ik over van zakelijke bank. De bank die ik had was stug, onbenaderbaar en ik voelde mij een nummer. Dat moest anders kunnen. Ik koos voor andere bank die mij meer aansprak....

Lees meer

10 tips om in de media te komen

Als persoon, non-profit organisatie of bedrijf wil je graag op een positieve manier bekend worden. Dat kan door te adverteren, maar als je je hand op de knip wilt houden, wil je liever in de krant,...

Lees meer

Museum Catharijneconvent goes Biblebelt

Dankzij een NS-advertentie staat de expositie 'Bij ons in de Biblebelt' op de kaart. De advertentie in het blad Spoor roept afschuw op bij orthodoxe christenen. Terecht of niet? Met de advertentie...

Lees meer

De 7-38-55 regel van Mehrabian ontkracht

Wel eens van de 7-38-55 regel van Mehrabian gehoord? Of gehoord dat 93% van alle communicatie komt door lichaamstaal? Dit wordt nogal eens verkeerd opgevat. Tijd voor het ontkrachten van...

Lees meer

Lijst van online communicatiemiddelen

Alle online communicatiemiddelen die je kunt gebruiken voor de uitvoering van een marketing- of online communicatiestrategie. REAN Ik heb ze ingedeeld volgens het REAN-model. REAN staat voor Reach,...

Lees meer

De customer journey van kerk tot merk

In lezingen, workshops of adviestrajecten geef ik veel praktische en strategische tips om de online zichtbaarheid van kerken en merken te vergroten. Een onderdeel daarvan is inzicht krijgen in de...

Lees meer

Stappen in strategische communicatieplanning

Strategische communicatieplanning is een beleidsinstrument. Het proces om tot communicatieplanning te komen bestaat uit vier stappen. Iedere stap heeft bouwstenen om tot een goede strategie en goede...

Lees meer

Non-profit marketing voor organisaties

Non-profit marketing voor organisaties wordt belangrijker. Marketing in non-profit organisaties geeft meerwaarde aan transparantie en betrouwbaarheid, en kan helpen bij werving en imagoverbetering....

Lees meer
De 3C’s voor effectieve communicatie

De 3C’s voor effectieve communicatie

Effectieve communicatie is belangrijk. Maar wanneer is communicatie effectief? Dat weet je meestal achteraf. De drie C’s Conversatie, Competentie en Controle helpen je daarbij. Je kunt ze overal...

Lees meer