Checklist: Geen verbinding met je website, wat te doen?
Geef je waardering:

Het kan een keer voorkomen dat je geen verbinding kunt krijgen met je eigen website. Dat is heel vervelend en hopelijk snel op te lossen. Hieronder een checklist waar het probleem kan zitten, wat je zelf kunt doen en hoe je ons kunt vragen je verder te helpen.

Wat voor verbindingsprobleem is het?

  • Ik kan de website niet bereiken. Hij is niet op te vragen.
  • Ik kan niet inloggen op mijn website.
  • Er is een ander probleem, maar ik heb geen idee wat.

Ik kan de website niet bereiken. Ik krijg niets te zien.

Dit probleem kan op veel plekken zijn ontstaan (en op te lossen), vaak ergens tussen

pc – besturingssysteem – browser – firewall – modem(firewall) – provider – internet – onze server waar je website staat – een instelling van de server – een instelling op de website (of onderdeel daarvan).

De problemen kunnen divers zijn:

  • Er is een storing of blokkade op de server
  • Er is een storing of blokkade bij je provider
  • Er is een storing/blokkade in je modemsoftware, of firewallsoftware
  • Er is een storing/blokkade op je pc (bijv. een virus)

Controleer daarom:

  • Check of andere websites opvraagbaar zijn
  • Check of de website te bereiken via een andere provider (Bijvoorbeeld thuis op de pc, op de smartphone, of op een andere locatie).
  • Check of de website opvraagbaar is met een andere browser (Internet Explorer/Edge, Chrome, Firefox, Safari)
  • Check of de website uitgesloten is in je modemsoftware en/of firewall
  • Controleer je pc/laptop/smartphone op virussen.

Als dit geen effect heeft. Geef aan ons door wat je hebt geprobeerd. Geef daarbij ook je IP-adres door (op te vragen via watismijnip.nl)

Ik kan niet inloggen op mijn website

Kun je wel de website opvragen, maar niet inloggen op de website? De oorzaak kan zijn:

  • Je gebruikersnaam en/of e-mailadres klopt niet
  • Je wachtwoord klopt niet
  • De ‘recaptcha’ is onjuist ingevuld.
  • Er is iets anders aan de hand.

Oplossing:

  • Vraag een nieuwe gebruikersnaam aan bij ons
  • Vraag via de website een nieuw wachtwoord aan
  • Vul de recaptcha correct in
  • Mail ons met een gedetailleerde weergave wat er mis gaat.

 

Er is een ander probleem, maar ik heb geen idee wat.

Helpt geen van bovenstaande oplossingen, mail ons dan met een gedetailleerde omschrijving wat er aan de hand is. Mail daarbij screenshots van het scherm. (Een screenshot maak je door op de knop PrntScrn te drukken, en dan in de mail te plakken (in Windows druk je op de toetsencombinatie: CTRL-V).

 

Delen in je netwerk: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestBuffer this pageEmail this to someone