06-34009124 hallo@isimedia.nl
Wat vind je van dit artikel?
(Gem. 4.9 / 5)

Miljoenen fans en followers hebben op sociale media als Instagram, en daar geld mee verdienen, of invloed winnen voor je standpunten. Dat is de wens van veel organisaties. Dit zijn de 4 belangrijkste elementen van succesvolle influencer marketing volgens vooraanstaande social media influencers.

Succes hebben en geld verdienen gebeurt niet na een nachtje slapen. Social influencer word je niet zomaar. Dat zeggen de meeste influencers.

#1 Geduld

Sai De Silva (317.000 volgers) zegt tegenover Business Insider dat de eerste stap is: geduld hebben. Wees een visser, en geen jager. “Geduld is ‘my number 1’. Dit is geen succesfactor, tenzij je toevallig viraal gaat en dat is heel moeilijk om te doen,” zegt De Silva. Zij vindt dat de weg om een influencer te worden een langzame, gestage klim is. “Vooral als je begint en je geld wilt verdienen, verwacht alsjeblieft niet dat je binnen een tot drie jaar geld in ziet.”

#2 Toon je hartstocht

Ze voegt eraan toe: “Het moet iets zijn waar je echt hartstochtelijk over bent. Iets wat je leuk vindt om te doen. Ga niet direct op zoek naar de dollars.” Doe dat waar je mond van overloopt, en waar je eindeloos over kan praten, in woord en beeld, dat wat je prettig vindt.

#3 Wees standvastig, stel doelen

De sleutel tot het genereren van succes in influencer marketing is om koers te blijven houden en professioneel te worden, te zijn en te blijven. “Ik denk dat een grote bepalende factor is hoeveel je jezelf ziet als bedrijf en dat je jezelf serieus neemt.` Dat zegt ex-Google medewerkster en traveler Krystal Brick (127.000 volgers). “Ik denk dat een heleboel neerkomt op het bouwen van een businessmodel, geduldig zijn en doelen stellen voor jezelf en die te volgen.”

#4 Vertrouwen en consistentie

“Ik denk dat de kracht van influencer marketing het inherente vertrouwen is, dat we allemaal hebben opgebouwd met de mensen die onze blogs volgen en lezen,” zegt Bick. “Du moment dat in het gedrang komt, werkt het tegen je – of dat nu komt door een “verkeerd” merkpartnerschap, of het esthetisch onverantwoord is, of gewoon niet leeft. Mensen, specifiek je lezers, zijn daar erg op afgestemd omdat ik denk dat ze zien wanneer het een kunstje wordt.”

Authenticiteit en consistentie is dus de sleutel. Afdwalen van je businessmodel of merk een doodzonde. Daar win je niets mee, al helemaal niet als je je publiek niet kent.

Contact opnemen

Meer weten? Neem contact op met communicatiestrateeg Eric van den Berg. Graag maak ik kennis met jou om een succesvolle communicatieaanpak voor jouw organisatie te bespreken. Bel tijdens kantoortijden 06-34009124, mail naar hallo@isimedia.nl of ga door naar het contactformulier.