Hoger in Google

Je wordt beter zichtbaar als je hoger in Google staat. Wij helpen je met uitstekende SEO-adviezen. Daarmee bereiken meer mensen je website. En kan jij je producten en diensten beter verkopen.

Uiteraard wil je met je website hoger in Google staan. Hoe hoger je staat in de populaire zoekmachine, hoe beter, want dat zorgt voor meer bezoekers. De eerste drie tot vijf plekken in Google leveren het meeste op. Daar wil je staan. Hoe kom je hoog in Google?

  • Vraag je jezelf af wat je kunt doen om je site aantrekkelijker te maken voor zoekmachines?
  • Ben je ontevreden hoe je website wordt gevonden via Google?
  • Heb je zelf geen tijd hoe je dat het beste kunt doen op een gestructureerde manier?

ISI Media helpt dienstverleners op een gestructureerde manier zodat je beter gevonden wordt in Google. We kunnen dat dankzij onze universitaire kennis en ervaring in het vakgebied Information Retrieval. Information retrieval houdt zich bezig met het online zoeken en vindbaar maken van informatie, in zoekmachines, databases of andere informatiebestanden.

Neem contact met ons op, dan helpen we je om hoger in Google te komen.

 

Hoe wij je gaan helpen

Om je website hoger in Google te krijgen, werken wij zo:

  • eerst analyse: op welke woorden wil je gevonden worden en wat doen je concurrenten
  • dan je website en je positie in Google verbeteren
  • dan evalueren
  • tot slot aanpassen waar het nog niet goed zit

Stap 1: Zoekwoordenonderzoek

Gevonden worden in Google is een samenspel tussen je eigen website en wat je bezoekers zoeken. Vraag en aanbod. Allereerst bepalen we samen welke zoektermen het beste passen bij de propositie van jouw dienstverlening. Wij kijken hoe de meeste mensen zoeken, of meerdere woorden of op combinaties en varianten van woorden. Of naar synoniemen. Of homoniemen. Of in een andere taal.

Dan krijg je bijvoorbeeld:

  • Hoog in Google, Gevonden worden door Google, SEO-advies, beter gevonden worden, hoe word ik gevonden, zoekmachineoptimalisatie, search engine optimisation (of optimization), bovenaan in Google.
  • Kaas, Deense kaas, kazen, goedkope kazen, Franse kaasjes, kaasfondue, cheese. Enzovoorts.
  • Fiets, fietsen, bicycle, vouwfiets, tandem, fietsbel, fietsenzaak, racefietsonderdelen, fietsreparatie. Enzovoorts.

We kruipen in de huid van jouw bezoeker. Welke zoektermen gebruiken zij? Daarop wil jij gevonden worden in Google.

We maken een lijst van zoekwoorden en bepalen de scoringskans. Zo scheiden we het kaf van het koren en richten we op de beste kansen. Ook doen we een nulmeting van de huidige posities in Google en gevonden URL’s. Dan kunnen we later kijken of het is verbeterd. En als het niet is verbeterd, betaal je ons niet.

Investering: 2 uur

Stap 2: Concurrentieanalyse

Iedereen wil op #1 in Google. En met sommige woorden is dat vrij makkelijk. Als mensen op je handelsnaam zoeken, vinden ze jou heel snel. Als mensen op algemene woorden, zoals ‘vaandel’, ‘geestelijke verzorger’ of ‘deense kaas’ zoeken, vinden ze je veel minder snel.

We kijken daarom naar het scorend vermogen van je webpagina’s en die van andere aanbieders. We kijken naar je PageRank, de Page Authority, het aantal vermeldingen van je domein, je bedrijfsnaam en merk en wat er op sociale media gebeurt. Hierdoor weten we waar we goed op scoren en wat we moeten verbeteren, en in welke volgorde.

Investering: 2 tot 4 uur

Stap 3:  Website architectuur en content verbeteren

Na de analyse nemen we je webpagina’s onder handen. We gaan de structuur van de site verbeteren omdat die invloed heeft op de positie van iedere webpagina. In jargon: linkjuice. We richten de site in en versterken de vindbaarheid pagina voor pagina. We verbeteren de zoekwoorden, de kopteksten, tussenkopjes, hashtags, doorverwijzingen, foutmeldingen en nog veel meer.

We richten ook technische zaken in, zoals sitemaps, Google search console en we kijken – als je die gebruikt – naar je statistieken in Google Analytics (sowieso handig als je dat gaat gebruiken).

Investering tussen de 8 en 16 uur, afhankelijk van de grootte van je website.

Stap 4: Linkbuilding

Een laatste stap is ‘linkbuilding’. Dit is jargon voor het doorlinken van andere websites naar de jouwe. Ofwel: jouw website moet op andere websites komen te staan als een linkje.

Linkbuilding betekent dat jouw website op zoveel mogelijk relevante andere websites staat. Bij voorkeur websites met hoge posities en bekendheid. Die ‘trekken’ jouw website als het ware omhoog in de Google-positie. Jij kent de markt en de belangrijke bronnen die naar jou zouden willen linken. We denken in eerste instantie dat je zelf beter weet dan wij welke websites belangrijk voor jouw producten en diensten zijn. Mocht je daar toch hulp bij willen, dan staan we je bij.

Investering: in eerste instantie eigen tijd.

Stap 5: Onderhoud

Bovenaan in Google komen, betekent geen eenmalige inspanning. Helaas. Iedere maand past Google haar algoritmes aan. Iedere dag komen er nieuwe webpagina’s bij. De strijd om hoge posities in Google is niet als vlammen op de Olympische Spelen en dan vier jaar op je lauweren rusten.

Daarom is het verstandig de eerste verbeteringen te evalueren en aandachtspunten voor de nabije toekomst te bespreken. We geven je aan het einde van ons traject adviezen hoe je zelf je positie in Google kunt behouden en verbeteren. Zodat je hoger in Google blijft.

Investering: 30 minuten tot 1 uur per maand

 

Hoe verder?

Wil je ook hoger in Google komen en daarmee meer bezoekers krijgen. Zonder adverteerbudget kun je 25 tot 50% meer mensen bereiken.

  • SEO is geen werk voor koekenbakkers.
  • We analyseren om zorgvuldig je positie veroveren te en te behouden in de juiste concurrentiedivisie.
  • € 999 euro voor kleine websites tot ca. 10 pagina’s. € 1.999 voor websites tot ca. 50 pagina’s.
  • We werken 6 maanden samen om voor betere resultaten te zorgen.
  • 50% vooruitbetaling.
  • No cure, no pay! Boek je geen resultaat, dan krijg je je geld terug.
  • Boek nu je intakegesprek.

 

 

 

Dit gaan we voor je doen:

Hoe helpen wij jou om hoger in Google te komen?

Misschien ben je de term SEO wel eens tegengekomen. Dat staat voor ‘search engine optimisation’ (zoekmachineoptimalisatie). In gewoon Nederland: zorgen dat je mensen je zo snel en goed mogelijk via zoekmachines vinden. Veel dienstverleners worstelen daarmee en dat is logisch: Google en andere zoekmachines verbeteren constant hun databases. En er komen dagelijks vele concurrenten bij.

Daar is een strategie voor nodig waar tijd in gaat zitten om je positie te ‘veroveren’ en te behouden. SEO is geen eenmalige activiteit (helaas, zeggen wij erbij). Ook is het geen truukje. Het is zorgvuldig beheren  wie en wat je wilt bereiken met je website op een duurzame manier. Snel scoren of linkjes kopen kan je bovendien een Google-penalty opleveren.

ISI Media helpt dienstverleners op een gestructureerde manier zodat je beter gevonden wordt in Google. We kunnen dat dankzij onze universitaire kennis en ervaring in het vakgebied Information Retrieval. Information retrieval houdt zich bezig met het online zoeken naar informatie in documenten, naar documenten zelf, naar metadata die de documenten beschrijft, en het zoeken in online databases naar tekst, audio, beelden, of data.

 

Meer weten? Neem contact met ons op