Online communicatiestrategie bepalen

Opvallen of afvallen?

Internet maakt het voor één persoon mogelijk om een miljoenenpubliek te bereiken. Tegelijk is het gemakkelijk om op te gaan in het geheel, een geluid onder de geluiden te worden en er niet uit te springen.  Ondanks al je inspanningen. Het verschil tussen opvallen en afvallen, zit in je online communicatiestrategie.

Message, middelen en momentum

Wie van toegevoegde waarde wil zijn, moet op de eerste plaats zichtbaar en vindbaar zijn. Met andere woorden: relevant present en proactief aanwezig zijn. Een goede online communicatiestrategie is daarom van onderscheidend belang. Juist dan vergroten je kansen, vergroot je publiek en verkleint de concurrentie. Een sterke online communicatiestrategie helpt je je unieke boodschap aan te scherpen en deze op de juiste tijd en plaats te laten horen, via de juiste middelen.

Bij ISI Media helpen we je om je communicatiestrategie helder te bepalen. We bouwen de aanpak eromheen en faciliteren de juiste middelen. Vervolgens zetten we de online strategie uit en onderhouden je aanpak.

Het draait allemaal om ‘message, middelen en momentum’. De juiste boodschap, via de juiste middelen op het juiste moment.

De juiste mix voor een mooi resultaat

De meest doeltreffende online communicatiestrategie bestaat uit de perfecte mix van jouw doelstellingen. Dus bespreken we alles. Van je wensen op het vlak van bereik, websitebezoek en klikacties tot omzetverhoging en het acquireren van nieuwe en bestaande klanten. Passend bij die doelstellingen is er een keur aan middelen en mogelijkheden.  Wij kijken naar de nieuwste en meest beproefde middelen die de online communicatiestrategie bepalen. We sparren over relevante online trends, die bijdragen aan het behalen van de doelstellingen.

Online communicatiestrategie? Focus op de doelgroep!

Bij doelstellingen horen doelgroepen. Want achter elke aankoopbeslissing zit een mens van vlees en bloed. Dus stellen wij vragen. Wie wil je bereiken, hoe zien ze eruit? Wie lopen er warm voor je dienst, en waarom? En hoe maak je ze zo betrokken dat ze graag weer terug komen? En als je ze dat in beeld hebt: wat wil je dan dat ze gaan doen op je website? Welke acties hoop je op? En welke kanalen passen het beste bij hen? Zo komt er steeds meer focus in je handelen. En dat leidt onherroepelijk tot resultaat.

Communicatiestrategie op niveau

Voor elk doel is er een tijdspad. Afhankelijk van je doel- en vraagstellingen kijken we dan ook naar je online communicatiestrategie op drie niveaus: strategisch, tactisch of operationeel.

Staat je stip wat verder op de horizon? Dan steken we strategisch in en plannen we op een langere termijn. Wil je het komende jaar al doelstellingen behalen? Dan gaan we verder op tactisch niveau. En ben je al zover dat we meteen aan de slag kunnen? Dan worden we zo snel mogelijk operationeel en gaan we aan de slag om je storytelling vorm te geven en doeltreffend te maken, mét snelle resultaten.

Onze toolkit en hoe je ze gebruikt

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Met ISI Media kies je de tools uit die bij je passen, om zo tot een strategie op maat te komen. Wat je uitgangspunt ook is, we gaan voor de meest actuele tools en passende modellen om je zo goed mogelijk op weg te helpen.

Denk bijvoorbeeld aan:

Contact opnemen

Nieuwsgierig wat wij voor je kunnen betekenen? Neem nu contact op met communicatieadviseur Eric van den Berg. Ik maak graag kennis met je om samen je online communicatiestrategie te bepalen.