Online communicatiestrategie

Je communicatiestrategie is enorm belangrijk. Omdat je relevant wilt zijn. Omdat je online zichtbaar en vindbaar wilt zijn. Bij voorkeur met een zo hoog mogelijke ROI.  Het goede nieuws is dat met de juiste online communicatiestrategie je grote kansen hebt. Daarbij heb je een groot aantal middelen tot je beschikking. Je online communicatiestrategie analyseert je pijnpunten, bepaalt je aanpak om die te verlichten en kiest de juiste middelen die we optimaal maken.

 

Strategisch communicatieplan online

We ontwikkelen een online communicatiestrategie op basis van je doelstellingen in termen van bereik, afspraken, websitebezoek, omzetverhoging nieuwe en bestaande klanten, hoger klanttevredenheid, bijvoorbeeld. Ieder middel vindt daarbinnen zijn plaats. We kijken naar bestaande en nieuwe middelen die de online strategie ondersteunen, en we sparren over relevante online trends.

Online communicatiestrategie: Doelgroepen

Als we je online communicatiestrategie samen bepalen kijken we uiteraard naar je doelgroepen: je achterban, je klant, prospect. Wie zijn zij en wat doen ze online? Wat wil je dat bezoekers online doen en welke kanalen passen bij de doelgroep?

Meerdere niveaus

Afhankelijk van je vraagstelling, bekijken we je online communicatiestrategie op 3 niveaus: strategisch met een lange horizon, tactisch voor het komende jaar of operationeel om je storytelling vorm te geven met snelle resultaten.

Tools & aanpak

Een goede strategie veronderstelt eerst weten wat het probleem is en hoe dat is ontstaan, om vervolgens de route te bepalen om meer bereik te genereren. Afhankelijk van jouw beginsituatie, kiezen we voor actuele tools en modellen om je zo veel mogelijk rendement te behalen.

Online communicatiestrategie toolkit

Onze toolkit bestaat uit:

 

Bekijk ook

 

Contact opnemen

Nieuwsgierig wat wij voor je kunnen betekenen? Neem nu contact op met online communicatieadviseur Eric van den Berg. Ik maak graag kennis met je om samen je online strategie te ontwerpen.