Welkom to ISI Media | Online communicatie voor dienstverleners   Klik om deze tekst te beluisteren via je speaker Welkom to ISI Media | Online communicatie voor dienstverleners
06-34009124 hallo@isimedia.nl
Geef je stem:
(Gemiddeld: 3.8)

Alle online communicatiemiddelen die je kunt gebruiken voor de uitvoering van een marketing- of online communicatiestrategie.

REAN

Ik heb ze ingedeeld volgens het REAN-model. REAN staat voor Reach, Engage, Activate en Nurture en kun je goed in je funnel toepassen. In de eerste fase (Reach) zorg je voor verspreiding, distributie en een (zo hoog mogelijk) bereik van je communicatiemiddelen. In de tweede fase (Engage) heb je als doel je bezoeker, prospect, lead dichter naar je toe te halen. In fase 3 (Activate) gaat je prospects een transactie met je aan (inschrijven nieuwsbrief, bestellen van een product of dienst, een donatie doen, contact opnemen) en in de laatste fase (Nurture) koester je de ontstane relatie en werk je aan het versterken van je verbinding.

Via dit REAN model wil je van onbekend en onbemind naar bekend en bemind raken. Als je wilt weten hoe je REAN toepast, lees dan dit artikel.

Dit artikel gaat over welke communicatiemiddelen er zijn.

Er zijn online communicatiemiddelen die zeer geschikt zijn voor de Reach fase (branding, naamsbekendheid), maar niet voor de Nurture-fase (onderhouden van contacten, loyaliteitsprogramma’s). Maar ook andersom. Dat maakt onderstaand plaatje hopelijk duidelijk. Ik heb het gebaseerd op meerdere onderzoeken en bronnen, mijn eigen werkervaring en ik hoop dat je het kunt gebruiken in jouw communicatiepraktijk. (Zo niet, neem contact op).

De lijst online communicatiemiddelen:

Ik begin met traditionele middelen (offline dus), omdat ik wat completer wil zijn en een optimale communicatiestrategie uit offline en online communicatiemiddelen kan bestaan.

+  geschikt
++ meer geschikt
+++ meest geschikt

Here we go:

REACH ENGAGE ACTIVATE NURTURE
Branding Word-of-mouth Sales Loyaliteit
TV, Radio en Print
Advertenties ++ + + +
Advertorials ++ + + +
Relatiemagazine + + + ++
Flyers +++ + ++ +
Folders + ++ +
Brochures ++ + + +
Mailings + + +
Direct mail ++ + ++ +
Persberichten ++ + + +
Vakbladen ++ + + ++
Boeken ++ +++ + +++
Commercials ++ + + +
Infomercials ++ + + ++
Teletekst + + + +
Narrowcasting ++ + + ++
Bedrijfsfilm ++ + + ++
Factsheets + + + +
Outdoor
Voertuigen ++ + + +
Affiches +++ + + +
Billboards +++ + + +
Straat + ++ + +
Events
Beurzen ++ + + +
Events ++ + + +
Incentives + + ++ ++
SMS / Whatsapp + ++ + ++
Sponsoring ++ ++ + ++
Conferenties/seminars ++ ++ ++ +
Evenementendrukwerk + + + +
Product placement
Merchandising + ++ + +
Point-of-sale + + + +
Verpakking + + + +
Personel selling
Telemarketing + + ++ +
Zoekmachinemarketing
SEO +++ + ++ +
SEA ++ + +++ +
Productfeeds ++ + ++ +
Linkbuilding ++ + + +
Online PR
Online advertorial + + ++ +
Blogs ++ +++ + +++
Webinars + + ++ +++
Vlogs ++ ++ + ++
RSS + + + +
Social media ++ +++ + +++
Online Advertising
Banners + + ++ +
Branded games + ++ ++ +
In-game ads + + + +
Mobile ads (apps) + + + +
Online video + + + ++
Rich media ++ + + +
Sponsoring + +++ + +++
Tekstlinks +++ + ++ +
E-mail
E-mailmarketing + +++ ++ +++
E-mailadvertising ++ ++ + +
Viral marketing
Virals ++ +++ + +
Reviews + ++ ++ +
Content marketing + +++ + +++
Mobile
Social ads + + ++ +
Coupons + ++ ++ +
Inchecken location based ++ + + ++
Klik om de tekst te horen via je speaker