Als je thuis gebonden bent, wil je gewoon door kunnen werken. Daarvoor zijn veel tools voor beschikbaar. Ik zet ze voor je op een rij. Bookmark deze pagina en… Delen = lief. Ontbreekt er een tool: laat het weten. Zo helpen we elkaar

Documenten maken, bewerken, delen, opslaan

Google Docs, Spreadsheets/Hangouts/Google Suite
Met je Google account kun je gratis documenten real-time bewerken. Ook handig: koppelen met Hangouts/G Suite.

WeTransfer
Documenten versturen doe je met WeTransfer. Tot 1GB gratis.

Dropbox
In Dropbox kun je je bestanden opslaan en delen, al dan niet voor een beperkte groep. Betaalde abonnementen per x TB opslag.

OneDrive
Product van Microsoft om bestanden en foto’s op te slaan en ze vanaf elk apparaat te openen. Uit de Office 365 stal.

Projecten: Samenwerken, plannen, delen

Microsoft Teams

Een hub voor samenwerking in Office365. Je bewaart al je chatsessies, vergaderingen, bestanden en apps op 1 plek

Basecamp 

Hiermee kun je zeer gebruikersvriendelijk overleggen in groepen. Je kunt chatten, to-do lijsten bijhouden, planningen, inchecken, documenten delen en er is een message board om berichten uit te wisselen. Alles op 1 plek. 500 GB opslag. 30 dagen gratis daarna 99 dollar per maand.

Trello

Met Trello maak je projectborden aan, waarop je taken en documenten kunt koppelen aan alle projectdeelnemers

Calendly

Hiermee kun je online meetings inplannen, of andere mensen een gaatje in jouw agenda prikken voor overleg. Integratie met Google Calendar, Outlook, iCloud en Office365. Gratis bij 1 kalender per gebruiker. Daarna betaald.

Mindmeister

Houd je van brainstormen en wil je online mindmaps maken. Kijk dan naar het geweldige Mindmeister. Je kunt inloggen met je Google of Facebook-account. Gratis voor 3 mindmaps, en anders maandabonnementen.

Redbooth

Ook zo’n samenwerkingstool voor teams. Met Redbooth kun je workspaces inrichten en HD video-meetings organiseren en met planningsborden (Kanban) werken. Je ziet projecttijdlijnen, je kunt Gantt charts toepassen en productiviteits rapporten maken. Nadeel: Geen gratis versie.

Asana

Met Asana kun je geweldig goed planningen en To Do-lijsten maken. Het lijkt wat op Trello maar is veel uitgebreider en het ziet er beter uit. Kost niets voor persoonlijk gebruik.

Miro

Houd je van geeltjes en geeltjes-sessies? Gebruik dan Miro. Je kunt brainstormborden maken, die delen en samenwerken. Tot 3 boarden gratis (met onbeperkt aantal deelnemers). Daarna betaalde maandabonnementen, afhankelijk van het aantal gebruikers.

Presentaties maken

Beautiful.ai
Met Beautiful.ai kun je in korte tijd fraaie presentaties maken op basis van een grote set sjablonen.

Gratis of 12 dollar per maand

Prezi

Prezi biedt je presentaties maken en video’s integreren. Had een opmerkelijk goede start, maar sommige mensen worden draaiierig van de opties (waaronder ik, haha). 7 euro per maand.

Loom

Met Loom kun je snel video-instructies met elkaar delen. Tagline: “Zeg het met video”. Gratis voor persoonlijk gebruik.

 

Videoconferencing en livestreamen

Daar schreef ik deze blog over. Ik verwijs je daarnaar.