Geef je waardering:
( 4 bezoekers gaven gemiddeld een 4 aan dit artikel.)
Een hoog bounce percentage is niet per se slecht. Een score van 90 tot 100% heeft verschillende betekenissen.

Het bounce percentage is het percentage sessies waarbij één pagina wordt geladen. Ofwel: een bezoeker komt op je website, bekijkt 1 pagina en gaat daarna gelijk weer weg. Als dat gebeurt, is het bounce percentage 100%.

 

Hoog bounce percentage

Klinkt niet fijn, of toch wel? Een hoog percentage komt voor als:

  • Je website uit 1 pagina pagina bestaat. Bijvoorbeeld een landing page met contactgegevens of de verkoop van 1 product. Er valt niet door te klikken.
  • Google Analytics berekent de bounce rate niet goed. Meestal betekent dat de tracking code niet goed is geïnstalleerd.
  • De bezoeker van je website heeft direct gevonden wat hij wil. Stel als iemand via Google een vraag stelt, en komt op een artikel van je website die het antwoord geeft, dan geeft dat een tevreden bezoeker. En levert een hoog bounce percentage op
  • De bezoeker van je website weet direct dat hij niet op jouw website moet zijn. Ook een 100% score, maar wel een slechte (in de ogen van je bezoeker).

 

 

Er zijn meerdere situaties waarbij een hoog bouncepercentage niet slecht hoeft te zijn:

  • Artikel op je website met antwoord op de vraag van je bezoeker
  • Contactpagina, bijvoorbeeld omdat je bezoeker je e-mail of telefoonnummer zoekt.
  • Een website die uit 1 pagina bestaat

De conclusie: een hoog bouncepercentage is niet slecht (in ieder geval niet altijd)

Heb je je hoge percentages onderzocht en kom je tot de conclusie dat je je bounce rate wilt verlagen? Lees dan dit artikel met 20 tips om je bounce rate omlaag te krijgen.

Delen in je netwerk: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestBuffer this pageEmail this to someone