How Can We Help?

E-mailadressen verhuizen

Mailboxen en e-mail doorstuurders

Bij e-mailadressen die je koppelt aan je eigen domeinnaam (bijv. hallo@mijnbedrijf.nl) zijn er twee mogelijkheden:

  • Je kiest voor een doorstuurder.
    Dan heb je een e-mailadres zoals hallo@mijnorganisatie.nl. Die wordt doorgestuurd naar een eigen mailbox (bijv. Outlook of Gmail) of mailadres (bijv. je prive-mailadres).
    Voorbeeld: mails verstuurd aan hallo@mijnorganisatie.nl komen terecht bij piet@gmail.com.
  • Je kiest voor webmail.
    Je gaat naar webmail.jedomeinnaam.nl en je logt in om mails te ontvangen en te versturen. Dit gaat via een mailbox. De mailbox is te koppelen met je smartphone, tablet en/of computer, zodat je overal en altijd je mail kunt uitlezen

Hoe werkt het verhuizen van doorstuurders en mailboxen?

 

  • Bestaande mailboxen verhuizen
    Als je alles onder 1 dak wilt, dan kunnen we bestaande mailboxen verhuizen. We maken nieuwe mailboxen aan en hevelen de inhoud van de bestaande mailboxen over. Daarvoor hebben we dan wel tijdelijk het e-mailadres en het wachtwoord nodig van een mailbox.
    We geven daarnaast instructie hoe iedere gebruiker zijn mail moet instellen. Dit moet helaas opnieuw gebeuren omdat er nieuwe mailboxen zijn. Mailboxen verplaatsen is zeer goed mogelijk. Aan het verhuizen van mailboxen zijn wel kosten verbonden.Als je wilt dat we nieuwe mailboxen inrichten en de inhoud verhuizen, dan hebben we een lijst nodig van alle mailboxen met hun wachtwoorden.

 

Bekijk onder het kopje ‘E-mail‘ hoe je mailboxen op je telefoon instelt.

 

Ga direct naar